MAKEUP / VARDAG

tänkte visa er vad jag andvänder för smink - i skolan och "bas"


Innan jag sminkar mig smörjer jag in hela ansiktet med dag"kräm", den är oftast fet. Har ett par olika men andvänder oftast de min mamma säljer, från amway. Den är skitbra! 
Efter att de har sjunkit in, så lägger jag foundation med vanlig foundationpensel. Just andvänder jag den från makeupstore, den funkar skitbra och är täckande, sitter hela dagen!
Dom två andra har jag också, dom är täckande men jag gillar den från mus bättre! 
Efter foundation så tar jag en stor puderborste och tar solpuder på kinderna och sen drar över hela ansiktet ner på halsen osv.
Sen till alla som målar ögonbrynen, andvänd ögonskugga! Har den som ni ser på bilden, funkar skitbra! Har en liten liten ögonskussborste och fyller i, sitter hela dagen och blir inte kladdigt! 
Sen böjer jag fransarna och lägger på mascara, DONE!

/ Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0